jueves, 19 de diciembre de 2013

Finalmente llegó la Navidad

Hoy hemos celebrado la fiesta de Noel del Centro Educativo. Estas semanas hemos estado preparando decoraciones navideñas en el centro de acogida y en el centro educativo. También los niños han estado ensayando las canciones del festival. Y además hemos tenido la visita de las familias de adopción y David ha tocado varias piezas con el violonchelo.

Estos últimos días tenemos una mezcla de emociones un tanto peculiar. Por un lado, por la emoción de volver a casa y ver a familiares y amigos. Y por otro lado, la pena enooorme de despedirnos de los niños y no saber cuándo volveremos a verlos.

Además, a esto se le suma que por cuestiones económicas el centro de acogida va a cerrar y estas semanas les han buscado a los niños otros centros de acogida, una madre de acogida y otros vuelven con sus familias. No había comentado esto antes porque queríamos esperar al comunicado oficial de Yamuna que lo añado a continuación:

Externalizacio dels nens i nenes de TSINJO

Estem contentes de compartir amb tots vosaltres les novetats del Centre d’Acollida Tsinjo. Ja fa un any vam començar a valorar la situació de cada grup de germans acollits. Sempre havia estat el nostre objectiu ajudar a les famílies perquè un dia poguessin recuperar les criatures. La realitat del país ha fet que la temporalitat s’allargués més del desitjat, però finalment, ara fa uns mesos vam considerar que havia arribat l’hora.

Per una banda, el suport i treball amb les famílies permetia el retorn de moltes de les criatures i per altra, el treball amb xarxa amb altres entitats i centres d’acollida ha permès la recolocació dels que a casa no estan preparats per recuperar-los. Un grup de vuit, es quedaran amb una mare d’acollida.

La nostra realitat econòmica fa que no poguem mantenir l’estructura del centre d’acollida, la crisi ens ha afectat a tots i els apadrinaments, que són la clau per ajudar aquests nens i nenes, cobreixen les despeses d’aquests nens quan estan amb els seus pares o familiars, però no interns. Com a externs els hi podem garantir una escolarització de qualitat, cantina al mig dia i una assegurança mèdica per a tota la família. Com a interns l’estructura és tant gran que la despesa per nen suposa tres o quatre vegades els apadrinaments. Cada cop més insostenible per a una entitat petita com la nostra...

Mantindrem contacte amb tots ells perquè l’assistent social en farà un seguiment regular. Ja hem acordat amb les famílies, la mare d’acollida i els Centres amb els que treballarem en conveni, que 3 cops l’any, per Nadal, Pascua i estiu els portarem a tots al Centre educatiu per fer-hi unes colònies i que es puguin retrobar.

Aquesta nova situació ens permetrà concentrar els esforços en ampliar i millorar el Centre Educatiu Mandrosoa, on ja hi tenim 190 criatures i esperem progressivament poder-ne rebre més.  Cada cop l’escola pública és més deficitària i la demanda de formació per part de la comunitat on ens trobem és molt elevada. Una educació de qualitat és l’única esperança per què aquests nens i nenes trenquin el cercle de pobresa del que provenen i centrarem els nostres esforços en aquesta línea.

A raíz del cierre, hemos estado toda la semana preparando unos albumitos para cada niño y cada empleado para que se lo lleven de recuerdo, nuestro apartamento parecía como el taller de papa Noel… Mañana por la tarde empezaremos a hacer todas sus maletas y los packs de sábanas, toallas, literas, colchones, etc… Algunos niños ya se han ido, los otros se irán el sábado después de la fiesta.

Os dejo con algunas fotos de estos días!




















No hay comentarios:

Publicar un comentario